Jesień 2024 / Wiosna 2025
Kolejna edycja kursu:
Coaching Integratywno-Transpersonalny
Holistyczne wsparcie rozwoju ludzkiego potencjału
Poziom zaawansowany dla profesjonalnych coachów i mentorów
Trener i superwizor prowadzący:
dr Lidia D. Czarkowska
Zapisy, informacje o zniżkach, dodatkowe informacje oraz odpowiedzi na indywidualne pytania: lidia.czarkowska@ldcc.pl
Bieżące informacje są dostępne na podstronie
Roczny kurs „Coaching Integratywno-Transpersonalny”
z superwizją na poziomie zaawansowanym adresowany jest do coachów i mentorów posiadających już mocne podstawy kompetencji coachingowych i własną praktykę w roli coacha, terapeuty, doradcy, trenera lub mentora.
Absolwenci Studiów podyplomowych „Coaching Profesjonalny – metody i praktyka” ALK oraz coachowie i mentorzy posiadający akredytację Izby Coachingu, EMCC lub IFC, zwolnieni są z dodatkowych procedur rekrutacyjnych.
Dla osób, które ukończyły inne studia podyplomowe lub kursy profesjonalne w obszarze coachingu lub mentoringu ale nie mają profesjonalnej akredytacji potrzebne jest przedstawienie świadectwa ukończenia kursu/szkolenia (minimum 60h) oraz odbycie krótkiej rozmowy kwalifikacyjnej (telefonicznie lub osobiście), dotyczącej zdobytego już doświadczenia w coachingowej lub mentoringowej praktyce.
Główne cele i założone efekty cyklu warsztatów:
- Wielopoziomowy rozwój osobisty ukierunkowany na realizację pełni potencjału
- Wsparcie w profesjonalnym budowaniu swojej kariery poprzez pogłębienie coachingowej i mentoringowej praktyki, a dla zainteresowanych także wsparcie w przygotowaniu się do akredytacji
- Podniesienie świadomości dotyczącej własnych psychologicznych, społecznych i duchowych uwarunkowań i mechanizmów mających wpływ na podejmowanie i sposób pełnienia roli coacha, mentora, doradcy
- Poznanie biologicznych, psychicznych, społecznych i kulturowych podstaw ludzkich zachowań istotnych w kontekście pracy z klientem w coachingowym procesie
- Nabycie umiejętności posługiwania się wybranymi zaawansowanymi technikami i narzędziami coachingowymi i mentoringowymi
- Superwizja grupowa, praca w trójkach coachingowych i mentor-coaching, będące okazją do pogłębionej refleksji nad konkretnymi przypadkami z praktyki oraz własnych doświadczeń a także do tworzenia i wdrażania nowych umiejętności i metod w swojej pracy z klientem
Daty zjazdów i główne obszary tematyczne:
Zajęcia będą odbywać się podczas cyklicznych zjazdów
Grupa A – zajęcia w kontakcie bezpośrednim (piątki)
Grupa B – zajęcia on-line (soboty)
w godzinach 10.00-18.00 co około 4 tygodnie.
Można wziąć udział w całym cyklu warsztatów lub uczestniczyć tylko w pojedynczych, wybranych modułach tematycznych. Dla osób biorących udział w całości kursu (wszystkie 10 spotkań) dodatkowo zagwarantowane jest już w cenie cyklu warsztatów 10 godzin zegarowych superwizji grupowej.
Program Kursu i daty zjazdów:
- Inteligencja ciała i psychofizjologia a coaching – Rozwijanie świadomości ciała jako ważnego źródła informacji w coachingu, wybrane metody i techniki pracy z ciałem. Daty: 18.10.2024 gr. A i 19.10.2024 gr. B on-line
- Praca z emocjami w coachingu cz. 1 – Mechanizmy i dynamika procesów emocjonalnych; jak wspierać klienta? Praca ze złością, gniewem, frustracją i bezsilnością. Daty: 29.11.2024 gr. A i 30.11.2024 gr. B on-line
- Praca z emocjami w coachingu cz. 2 – Coachingowe techniki i narzędzia do pracy z emocjami. Praca z lękiem, strachem, smutkiem, wstydem, poczuciem winy i poczuciem krzywdy. Daty: 13.12.2024 gr. A i 14.12.2024 gr. B on-line
- Coaching relacji cz. 1 – Związki i specyfika pracy z parami, narzędzia do coachingu w obszarze najbliższych relacji. Daty: 24.01.2025 gr. A i 25.01.2025 gr. B on-line
- Coaching relacji cz. 2 – Ujęcie systemowe, klient w sieci relacji, coachingowe narzędzia do pracy z systemami. Daty: 21.02.2025 gr. A i 22.02.2025 gr. B on-line
- Kiedy coaching interwencyjny, a kiedy terapia? cz. 1 – Kryteria diagnostyczne oraz miejsce i sposoby na pracę z przeszłością klienta w coachingowym procesie. Daty: 21.03.2025 gr. A i 22.03.2025 gr. B on-line
- Kiedy coaching interwencyjny, a kiedy terapia? cz. 2 – Kryzys, utrata sensu, trudne doświadczenia – inteligencja duchowa i reintegracja klienta. Daty: 11.04.2025 gr. A i 12.04.2025 gr. B on-line
- Sfera poznawcza, przekonania w coachingu cz. 1 – Podstawy R.T.Z. i podejścia behawioralno-poznawczego i dekonstrukcja ograniczeń i budowanie zdrowych przekonań. Daty: 16.05.2025 gr. A i 17.05.2025 gr. B on-line
- Sfera poznawcza, kreatywność w coachingu cz. 2 – Techniki kreatywnego myślenia i budzenia twórczego potencjału w kliencie. Oraz…
- Mój coaching – Indywidualny plan rozwoju swojej specjalizacji i tworzenie własnej ścieżki doskonałości w coachingu. Temat 9 i 10 wyjątkowo są realizowane dwa dni pod rząd w jeden weekend i sobota i niedziela. Daty: 06 i 07.06.2025 gr. A oraz gr. B cały finalny zjazd obie grupy w kontakcie bezpośrednim.
W trakcie zajęć odbywających się w kontakcie bezpośrednim zapraszamy na poczęstunek podczas trzech 15 minutowych przerw kawowych; Obiad we własnym zakresie podczas dłuższej przerwy w połowie dnia. Jeżeli powstanie konieczność ograniczenia kontaktów osobistych z powodu pandemii, grupa A będzie mogła kontynuować cykl szkoleniowy także w wersji on-line.
Charakterystyka cyklu warsztatów, metody:
Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową, łączącą w sobie:
- interaktywne wykłady – dające rzetelne podstawy teoretyczne,
- ćwiczenia indywidualne (introspekcyjne),
- testowanie i praktyka w używaniu określonych narzędzi coachingowych,
- praca w zespołach podczas spotkań i
- w trójkach coachingowych pomiędzy spotkaniami,
- trenowanie siebie w roli coacha, mentora
- modelowanie zachowań,
- dyskusja dylematów oraz
- analiza i rozwiązywanie studiów przypadków a także
- mentoring i superwizja grupowa.
Cena, miejsce i koordynacja merytoryczna
Miejsce zjazdów: Warszawa–Rembertów w Coachingowym Domku
Adres: ul. Franciszka Ilskiego 65, 04-479 Warszawa.
Nad merytoryczną stroną szkolenia czuwać będzie dr Lidia D. Czarkowska, która będzie jednocześnie trenerem i superwizorem coachingowym realizującym projekt.
Ze względu na wysoce praktyczny charakter zajęć oraz cel, jakim jest rozwój kompetencji coachingowych uczestnicy zostaną zaproszeni do ćwiczeń pomiędzy spotkaniami w trójkach coachingowych, umożliwiających samoobserwację preferowanego przez siebie stylu prowadzenia coachingu i własnych mechanizmów oraz reakcji w tworzeniu w realnych warunkach coachingowej relacji z klientem.
Uczestnicy pełnego kursu będą mogli wziąć udział w cyklicznych 1,5 godzinnych sesjach superwizji grupowej raz na miesiąc już bez dodatkowych opłat, w wybrane wtorki lub środy godzinach 19.00-20.30.